Thu, 17. Jan 2019

Essen - Das Grimme Institut hat die Nominierungen zum 55. Grimme-Preis bekannt gegeben. "Das Boot", produziert von Bavaria Fiction, Sky Deutschland und Sonar Entertainment, darf sich in der Kategorie "Fiktion" Hoffnung auf einen Preis machen. Insgesamt gab es 170 Einreichungen für diese Kategorie, fünf Serien haben es auf die Nominiertenliste geschafft.

Die acht Episoden à 51 Minuten umspannende Geschichte holte bereits Rekordquoten bei ihrer Erstausstrahlung auf Sky im November 2018. Nach Angaben von Sky hatte die Serie innerhalb der ersten zehn Tage bereits mehr als 1,1 Millionen Zuschauer im TV und weitere knapp 1,9 Millionen Abrufe über die non-linearen Verbreitungswege von Sky.

Die Produktion zählt auch zu den Favoriten beim Deutschen Fernsehpreis 2019. Dort wurde sie in neun Kategorien nominiert, darunter als beste Dramaserie, für Regie, Buch und Kamera. Eine zweite Staffel wurde bereits von den Produzenten bestätigt. Die Dreharbeiten dafür sollen noch 2019 starten.

Die Preisträgerinnen und Preisträger des 55. Grimme-Preises 2019 werden am 26. Februar 2019 bei einer Pressekonferenz im Essener Grillo-Theater bekanntgegeben.

More about "Das Boot"

Recommended articles:

"Das Boot" – Nine German TV Awards Nominations

Wed, 19. Dec 2018
Munich - After winning the „GQ Men of The Year Award 2018“ in the TV National category and following its rating success on Sky, „Das Boot“ is now ready to tackle the German TV Awards on January, 31st, being nominated in nine categories including „Best Drama Series“, „Best Director“ & „Best Camera“.

“Das Boot” thrills an audience of millions and goes into a second season​​​​​​​

Thu, 6. Dec 2018
Munich - The critically-acclaimed event series “Das Boot” thrilled an audience of millions on Sky. Now Bavaria Fiction, Sonar Entertainment and Sky have decided to continue the series. The second season is expected to begin filming next year.

“Das Boot” takes hundreds of thousands viewers on its maiden voyage

Wed, 28. Nov 2018
München - In its first weekend “Das Boot” reached 540. 000 viewers during its linear run on Sky1 and an additional 757.000 on Sky’s on-demand platforms. This marks the most successful premiere for a Sky Original Production ever.

"Das Boot" World Premiere Screening

Wed, 7. Nov 2018
Munich - "Das Boot" sets sail! Last night the new Sky Original Production "Das Boot" celebrated its world premiere on the historic Bavaria Studio lot, in the presence of 800 distinguished guests from the worlds of media and entertainment, politics, sports and the field of economics.