Fri, 21. Feb 2020

Köln - Mit einem Bestwert seit Sendestart der Serie, sowohl in der Reichweite als auch im Marktanteil, trat in der jüngsten Folge der „Rentnercops“ eine neue Figur auf: 2,783 Millionen Zuschauer (11,2 % Marktanteil) waren gestern Abend Zeugen, wie die „Rentnercops“ unvermutet auf ihre neue Kollegin Hannah Gereg (Swetlana Schönfeld) treffen.

Hannah ist ebenfalls schon in Rente, hat Polizeipräsident Plocher (Michael Prelle) aber dazu genötigt, sie genau wie Günter (Peter Lerchbaumer) und Edwin (Tilo Prückner ) wieder in den Dienst zu stellen. Mit ihrer forschen Art geht sie Edwin völlig gegen den Strich, was er sie auch spüren lässt. Und Günter kann Veränderungen sowieso nicht leiden. Schon bei ihrem ersten Fall am gestrigen Vorabend flogen die Fetzen.Wie es mit der Zusammenarbeit dieses erweiterten Dreamteams weitergeht, ist in der nächsten Folge „Ich bring dich um" am kommenden Mittwoch, 26. Februar 2020, um 18:50 Uhr zu sehen, denn dann wird ein Mann vor seiner Garage in einer Mülltonne erschlagen aufgefunden.

„Rentnercops" ist eine Produktion der Bavaria Fiction, Niederlassung Köln (Produzenten: Oliver Vogel, Peter Güde), im Auftrag der ARD-Werbung und der ARD für Das Erste. Executive Producerin ist Elke Kimmlinger (WDR), die Redaktion hat Nils Wohlfarth (WDR).

More about „Rentnercops"

Recommended articles:

Ratings triumph for “Wrinkle-Free”

Thu, 18. Nov 2021
Munich - Last night, 6.06 million viewers watched “Wrinkle-Free” on Das Erste, reaching a market share of 20.3%. Starring Adele Neuhauser in the lead, the comedy movie was also a smash hit with Austrian viewers on ORF.

Sparks are flying at "Storm of Love"

Tue, 16. Nov 2021
Munich - Quick-witted, smart and funny: From episode 3753 onwards, Tanja Lanäus can be seen as Yvonne Klee in the Bavaria Fiction production. She shows up at the 5-star-hotel "Fürstenhof" to solve her financial problems, but then she falls in love.

Principal photography for the 90th “Scene of the Crime: Munich” movie

Mon, 15. Nov 2021
Munich - On November 3rd filming started for a very special “Scene of the Crime: Munich” movie. In their 90th case our investigators, Batic and Leitmayr, are invited to a so-called ‘crime dinner’ at their colleague Kalli’s house: One victim, six guests and anyone or everyone who could have committed the murder. The plot jumps from the dining table in Munich directly into a 1920s historical setting.

“Storm of Love”: A summer dream wedding & start of season 18

Tue, 2. Nov 2021
Munich - “I do”: Our dream couple Maja (Christina Arends) and Florian (Arne Löber) ties the knot in episode 3722. In the new season, the love story between Josie Klee (Lena Conzendorf) and Paul Lindbergh (Sandro Kirtzel) takes centre stage.